Odwiedź nasze konto na Instagramie @kuketo.pl, gdzie uzyskasz szybkie porady dotyczące produktów.

Jak posprzątać biurko?

W każdy drugi poniedziałek stycznia obchodzony jest Dzień Sprzątania Biurka. Początek roku to czas noworocznych postanowień, wśród których niezmiennie często pojawia się zaprowadzenie i stałe utrzymywanie porządku w przestrzeni wokół siebie. W uporządkowanej przestrzeni lepiej nam się pracuje i nic nas nie rozprasza. Niech więc dzisiejszy Dzień Sprzątania Biurka będzie pretekstem, aby zadbać o pełny porządek na biurku!

Proces sprzątania biurka krok po kroku

  1. W pierwszej kolejności zadbaj o pozbycie się z biurka i jego okolic przedmiotów, których tam nie powinno być: śmieci, brudnych naczyń, pustych pudełek.
  2. Kiedy już pozbędziemy się większości zbędnych rzeczy z biurka, najlepszym sposobem na oczyszczenie tej przestrzeni jest pościąganie wszystkiego z biurka, powyciąganie rzeczy z szuflad i odłożenie gdzieś na jedną kupkę na podłodze czy stoliku.
  3. Opróżnione biurko teraz należy dokładnie wysprzątać. Umyj blat, szuflady i wszystkie inne zakamarki. To jest też dobry moment na odkurzenie pod biurkiem i umycie podłogi.
  4. Teraz pora na przejrzenie dokładnie po kolei każdej rzeczy, którą ściągnęliśmy z biurka. Kolejno ścieramy z niej kurz i jeżeli uznamy, że coś powinno leżeć gdzieś indziej do odkładamy na miejsce.
  5. Pozostały nam już tylko rzeczy, które chcemy, aby znajdowały się na biurku, układamy je tak, aby zajmowały jak najmniejszą przestrzeń biurka, ale jednocześnie, aby pozwalały nam wygodnie sięgać po to co najpotrzebniejsze.

Segregacja akcesoriów biurowych

 

Rozsądne układanie akcesoriów biurowych usprawnia pracę i sprawia, że mamy większy komfort psychiczny. Chociażby w przypadku kiedy mamy dużo papierów na biurku. Jeżeli są one na jednym wielkim stosie, znalezienie tego, czego potrzebujemy zajmie więcej czasu i wywoła w nas duża frustrację. Tymczasem jeżeli ułożymy papiery w poszczególnych przegródkach szuflady na dokumenty organizacja będzie znacznie prostsza i szybciej znajdziemy to, czego potrzebujemy.

A co z innymi akcesoriami biurowymi? Warto zaopatrzyć się w pojemniki i organizery biurowe, które pozwolą zachować porządek wśród długopisów, ołówków, zakreślaczy, zszywaczy i mnóstwa innych przyborów.