Odwiedź nasze konto na Instagramie @kuketo.pl, gdzie uzyskasz szybkie porady dotyczące produktów.

Najczęściej zadawane pytania o reklamacje i zwroty w sklepie Naczynia Olkusz

Przychodzę do Was z odpowiedziami na pytania nurtujące osoby, które chcą zareklamować lub zwrócić produkt w sklepie naczynia.olkusz.pl. Obsługa reklamacji i zwrotów jest dla nas priorytetem. Zależy nam, abyście Wy, nasi klienci czuli się komfortowo oraz aby reklamacje przechodziły sprawnie i bezstresowo. Przeprowadziłam więc dzisiaj rozmowę z koleżanką z pracy, która zajmuje się działem reklamacji i zwrotów. Mam nadzieję, że te odpowiedzi wystarczą, aby rozwiać wszelkie Wasze wątpliwości!

Dla ludzi często zgłaszanie reklamacji jest bardzo stresujące, czy jest czego się obawiać?

Absolutnie! Zgłoszenia te mogą wydawać się dla klienta problematyczne, ponieważ wiąże się to z bezpośrednim kontaktem z działem reklamacji i zwrotów. Proszę jednak pamiętać, że za słuchawką czy też przed monitorem jest osoba kompetentna, która zawsze znajduje najprostsze i najlepsze rozwiązanie dla klienta. Staramy się, jak możemy, aby klient podczas reklamowania lub zwracania towaru czuł się jak najbardziej komfortowo. Wszystko dokładnie objaśniamy i rozwiązujemy każdy problem. Nasz priorytet to rozwiązywanie reklamacji w sposób szybki i przyjemny dla klienta.

Co powinien zrobić klient, jeżeli paczka dotarła do niego uszkodzona?

Na szczęście problem uszkodzonych w transporcie przesyłek to około 1-2% wszystkich wysłanych zamówień. Naczynia, które pakujemy, są zawsze pierwszego gatunku i każdorazowo są sprawdzane przed wysyłką. Nasz zespół pakujący dokłada największych starań, aby każde zamówienie było dokładnie spakowane, opatulone w gąbkę lub folię bąbelkową. Mimo to, szczególnie przy zakupie produktów wrażliwych takich jak szkło, emalia czy porcelana, prosimy o sprawdzenie paczki przy kurierze. Znacznie ułatwi to dalszy proces ewentualnej reklamacji. Spisanie reklamacji przy kurierze zajmie 2 minuty, a przyspieszy proces reklamacji o 80%. Poniżej przedstawiamy krok po kroku co zrobić, gdy otrzymasz uszkodzoną przesyłkę. 

  1. Po rozpakowaniu dokładnie sprawdź każdy produkt.
  2. Jeśli otrzymany produkt jest uszkodzony, to zachęcamy do wykonania czterech zdjęć: zdjęcie uszkodzonego naczynia, zdjęcie naczynia w kartonie oraz zdjęcie samego kartonu wewnątrz i z zewnątrz.
  3. Skontaktuj się telefonicznie lub mailowo z działem reklamacji i zwrotów. Jeśli kontakt jest mailowy to najlepiej od razu dołączyć zdjęcia uszkodzeń i opisać całą sytuację – z uwzględnieniem daty odbioru i numeru zamówienia. Dział reklamacji w większości przypadków odpowiada do 24 godzin od otrzymanego zgłoszenia.
  4. Towar uszkodzony w transporcie bez dwóch zdań podlega wymianie. W tym wypadku zamawiamy kuriera na nasz koszt po odbiór towaru, a następnie przygotowujemy nowy towar do wysyłki. W przypadku, gdy towar nie jest dostępny w magazynie, dokonywany jest zwrot zapłaty w ciągu 14 dni od otrzymania zwracanego towaru.

 

A co jeśli produkt się nie sprawdził? Przypuśćmy, że podczas korzystania z garnka odprysła emalia, można wówczas reklamować garnek?

Każde naczynie i produkt zakupiony w naszym sklepie, można reklamować do dwóch lat od daty odbioru towaru. Proszę pamiętać, że emalia jest powłoką szklaną i jej uderzenie/upadek może spowodować odprysk emalii. Takie uszkodzenie nie podlega reklamacji, ponieważ jest to uszkodzenie mechaniczne. W innych wypadkach zachęcamy do składania reklamacji na zakupiony towar w naszym sklepie. Należy jednak pamiętać, że reklamacje rozpatrywane są pozytywnie w momencie prawidłowego użytkowania naczyń. W związku z tym warto przed użyciem naczynia zapoznać się z jego instrukcją, a nawet poczytać nieco, jak korzystać z konkretnych produktów.

Na przykład przy zakupie patelni emaliowanej zalecamy najpierw przeczytać post o smażeniu na tego rodzaju patelni, który znajdą Państwo tutaj.

Jak jest ze zwrotami? Co, jeśli z produktem jest wszystko w porządku, ale z jakiegoś powodu klient zmieni zdanie? Może bez problemu zwrócić paczkę? Dostanie zwrot pieniędzy?

Jeżeli produkt nie spełnia oczekiwań, garnek jest za wysoki lub kolor jest inny od oczekiwanego – klient ma prawo do zwrotu. Dla każdego zamówionego produktu w naszym sklepie, przysługuje prawo do zwrotu do 31 dni od daty odbioru. Dotyczy to wyłącznie nieużywanych produktów. Koszty zwrotu towaru pełnowartościowego, który nie spełnia oczekiwań klienta, są po stronie kupującego. Proszę pamiętać, że oddawany produkt należy odpowiednio zapakować. Najlepiej tak, jak został wysłany do klienta. Produkt koniecznie należy owinąć w folię bąbelkową, przełożyć tekturowymi przekładkami, a powstałą wolną przestrzeń wypełnić np. gazetami lub tekturą. Odpowiednie zabezpieczenie produktu ochroni go przed uszkodzeniami w transporcie.

Odnośnie zakupów, reklamacji i zwrotów napisz do nas na biuro@naczynia.olkusz.pl